Saturday, July 21, 2012

កតញ្ញុតា ភាវៈអ្នកដឹងគុណ


(នាទីៈ​ កំណាព្យ)
កតញ្ញុតា ភាវៈអ្នកដឹងគុណ

ជ.ណ.ជោតញ្ញាណោ 
 

កតញ្ញុតា ត្រូវតែប្រព្រឹត្ត

មាតាបិតា
ជនណាក៏ដោយ
មានន័យប្រាប់ថា តាមបែបគំរូ
ប្រាប់ឳ្យតបគុណ ។
គ្រូឧបជ្ឈាយ៍
ដែលគេមានគុណ
ដែលត្រូវសាបព្រោះ ។
ជនកតញ្ញុ ដែលព្រះជាគ្រូ

សុទ្ធតែស្រែបុណ្យ
ក៏ជាស្រែបុណ្យ
បណ្តុះពូជបុណ្យ បុណ្យនឹងកើតកើន

កុំគ្រាប់តែថា
មាត់ថាត្រូវតប
ក្នុងស្រែជាគុណ ចម្រើនឥតខ្ចោះ
កុំលុបគុណចោល ។
មាតាបិតា
គុណកុំច្បោលៗ
សោះតែគេថា ។
កុំឪ្យមានមោះ ត្រូវមានចិត្តស្មោះ

មានគុណជាគោល
ធ្វើដែរស្រាលៗ
ជនអ្នកតបគុណ សរសើរញឹកញយ

ចេះចាំហើយធ្វើ
ឳ្យស្និទ្ធដឹងគុណ


ជនមានចិត្តខ្សោយ
អាងព្រេងសំណាង

អ្នកប្រាជ្ញប្រាប់ថា
ជនប្រុសស្រីនោះ
ព្រះពុទ្ធមានបុណ្យ មានក្នុងសាស្រ្តា
គួរយើងចងចាំ ។
ដោយចិត្តអើពើ
គុណតែងថែទាំ
ព្រោះតបគុណទេ ។

ច្រើនតែធ្វេសធ្លោយ
ពីក្នុងបុព្វេ
ព្រងើយកន្តើយ ។
ជនប្រុសស្រីណា
ពុំមានសុខស្បើយ
រែងតែធ្លាក់ខ្លួន ។
ទ្រង់ត្រាស់ទេសនា គម្ពីរដីកា

ឳ្យស៊ប់ឳ្យសុំា
ពុំមែនខ្ទេចខ្ទំា


រមិលគុណគេ
ប្រហែសធ្វេសទ្វេ

លុបគុណចោលហើយ
យូរប៉ុន្មានឡើយ
កំពុងបានសុខ ឳ្យផលកំណាច

ទេព្តាគេខឹង
ទោសបច្ចុប្បន្ន
ស្រាប់តែមានទុក្ខ ឃោរឃៅឥតស្ងួន
រមិលគុណគេ ។
ព្រោះខ្លួនរឹងត្អឹង
ជិះជាន់ឥតល្ហែ
បើមានក៏ផ្អាក ។
ចេញមកផ្ទួនៗ ទោសមកពីខ្លួន

អាងបុណ្យបុព្វេ
ភ័ព្វព្រេងបុព្វេ
ទោសរមិលគុណ បង្អង់ឈប់សិន

បុណ្យបាបចាស់ថ្មី
កាលមានចន្លោះ


ចេញមុខផ្តល់ផល
កសាងបង្កើត

រីបុណ្យឬបាប
សុខទុក្ខឳ្យជន
រារំាងមុខបុណ្យ បាបថ្មីវិបាក
ព្រោះបានឳកាស ។
តែងតែរំពៃ
ត្រូវពេលសស្រ៊ាស
ប្រាប់ថាត្រូវអញ ។
សុខទុក្ខឳ្យដល់
កំណើតជាអញ
ត្រូវអញឳ្យផល ។
ដែលមានសភាព
អ្នកធ្វើឳ្យដល់
ឬក្តីសុខសាន្ត ។
ព្រេងឳ្យសម្រាក ឳ្យផលឥតស្រាក

ពុំមែនផ្តេសផ្តាស
ហាក់ដូចប្រកាស

ជនណាដែលកាញ់
អញជាសម្លាញ់

ជាកម្មតែងផ្តល់
នូវក្តីសល់វ៉ល់

បាបតែងរារំាង ចេញមុខឳ្យផល

បុណ្យក៏រារាំង
ព្រោះមានឳកាស
បុណ្យឳ្យនៅគំាង ជាសុខសម្រាន្ត
ទទួលរងទុក្ខ ។
បាបឳ្យនៅគាំង
បុណ្យផ្តល់ក្តីសុខ
ទីទៃពីគ្នា ។
ផ្អាកសិនពុំបាន អ្នកធ្វើតែងបាន

ផ្អាកពុំចេញមុខ
សុទ្ធតែមានមុខ
ហេតុនោះគួរជន គួរកសាងបុណ្យ កុំនៅទម្រន់ មានគុណមហិមា
អ្នកស្រឡាញ់ខ្លួន ។

វត្តឧណ្ណាលោម,ភ្នំពេញ,
ថ្ងៃទី២៦ ធ្នូ

ព្រះហស្តលេខា
សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ
ជ.ណ.ជោតញ្ញាណោ
ក្នុងក្តីខ្ជីខ្ជា ទើបបានឈ្មោះថា


ព.ស.២៥១២
គ.ស.១៩៦៨



0 comments:

Post a Comment

back to top